انیمیشن کوکو

باکس آفیس آخر هفته: انیمیشن Coco (کوکو) بعد از پنج روز اکران 150 میلیون دلاری شد!

طبق تـازه ترین بروزرسانی بـاکس آفیس آمریکای شمالی، انیمیشن سینمایی Coco (کوکو) محصول دو کمپانی دیزنی و پیکسار طی اولین تعطیلات آخر هفته اکرانش با در اختیار داشتن ۳,۹۸۷ سالن سینما ۴۹ میلیون دلار و طی پنج-روز نخست اکران که مصادف شد با تعطیلات شکرگزاری ۷۱٫۲ میلیون دلار فروخته است؛ با این حساب انیمیشن Coco چهارمین افتتاحیه بزرگ در آخر هفته سه روزه شکرگزاری، و پنج روزه را رقم زده است. در نتیجه، کمپانی دیزنی به تنهایی ۹ افتتاحیه سه و پنج روزه بزرگ تاریخ طی تعطیلات شکرگزاری را اکنون در اختیار خودش دارد.

فروش Coco در افتتاحیه آمریکایی شباهت زیادی به فروش انیمیشن جالب Tangled (ﮔﯿﺴﻮﮐﻤﻨﺪ) کمپانی دیزنی دارد که سال ۲۰۱۰ پا به گیشه گذاشت. این انیمیشن طی اولین تعطیلات آخر هفته اکرانش ۴۸٫۷ میلیون دلار فروخت و در نهایت به مجموع فروش داخلی ۲۰۰ میلیون دلاری دست یافت. اما سوال اینجاست که آیا Coco، یک عنوان بدون پرنسس از کمپانی دیزنی، می تواند عملکردی شبیه به Tangled یا حتی انیمیشن سال گذشته تعطیلات شکرگزاری، Moana (موآنا) که طی تعطیلات پنج روزه آغازین خودش در آمریکا ۸۲ میلیون دلار فروخت و در آخر به مجموع فروش داخلی ۲۵۰ میلیون دلاری، و فروش بین المللی ۶۵۰ میلیون دلاری دست یافت داشته باشد؟

باید بگوییم که انتظار زیادی از کوکو می رود و چشم های زیادی به موفقیت آن دوخته شده است چون پتانسیل لازم را دارد، مخصوصا وقتی به امتیاز “A+” آن از سوی CinemaScore که به لطف مخاطبین روز افتتاحیه حاصل شده نگاه می کنیم. قابل توجه است که ۵۳ درصد مخاطبان افتتاحیه این انیمیشن سینمایی زن و ۵۵ درصد از تمام مخاطبان آن طی افتتاحیه ۲۵ ساله یا مسن تر بوده انـد. جهت مقایسه باید بگوییم که Tangled امتیاز “A+” را دریافت کرده بوده و ۶۱ درصد از مخاطبان تعطیلات آخر هفته افتتاحیه آن خانم بوده اند، و ۵۷ درصد از تمام آن ها ۲۵ سال یا بیشتر سن داشته اند. البته فروش در اولین تعطیلات آخر هفته فقط یک طرف قضیه است و بر اساس آن تا حدودی می توانیم عملکرد پیش روی این انیمیشن را حدس بزنیم، طرف دیگر قضیه فروش فیلم طی آخر هفته بعدی است که معلوم می کند عملکرد آن نسبت به Tangled یا دیگر عناوین چگونه خواهد بود.

انیمیشن Coco در گیشه بین المللی هم عملکرد خوبی از خودش نشان داده، به طوری که در روزهای پایانی ماه اکتبر پا به گیشه های مکزیک گذاشت و پرفروش ترین افتتاحیه تاریخ این کشور را رقم زد. در این تعطیلات، کوکو در چند کشور دیگر هم شروع به کار کرد، از جمله چین و روسیه. فروش آن در کشور چین طی آخر هفته سه-روزه [جمعه تا یکشنبه] ۱۸٫۲ بوده که در واقع دومین افتتاحیه بزرگ بین انیمیشن های Pixar/Disney اکران شده در تاریخ این کشور بوده است، بایـد اشاره کنیم کـه بزرگترین افتتاحیه در اختیار Zootopia قرار دارد. تا اینجا، فروش خارج از خاک Coco در مجموع ۸۲٫۲ میلیون دلـار بوده، مجموع فروش بین المللی آن اکنون به ۱۵۳ میلیون دلار رسیده است.

کوکو توسط ﻟﯽ ﺁﻧﮑﺮﯾﭻ با همکاری ﺁﺩﺭﯾَﻦ ﻣﻮﻟﯿﻨﺎ کارگردانی شده و داستان آن از این قرار است که: “انیمیشن کوکو داستان یک پسربچه ۱۲ ساله به نام ﻣﯿﮕﻞ را تعریف می کنـد که سعی دارد مانند ﺍﻟﮕﻮﯼ خودش، ﺍﺭﻧﺴﺘﻮ ﺩﻻﮐﺮﻭﺯ تبدیل به یک نوازنده ماهر شود. امـا مشکل اینجاست که خانواده او برای نسل هاست موسیقی را ممنوع کرده اند. میگل ناگهان خودش را درون سرزمین مردگان (Land of the Dead) جادویی پیدا می کند، جایی که با ﻫﮑﺘﻮﺭ حیله گر همراه می شود به امید اینکه رازهای پشت پرده تاریخچه خانواده خودش را کشف کنـد …

منتظر انتشار اطلـاعات بیشتر باشید …

No votes yet.
Please wait...

پاسخ بدهید

You must be logged in to post a comment.